dimarts, 14 d’agost del 2012

Varanasi i cami cap a Leh

El dia 9 pel matí vam arribar a Varanasi, després de fer nit al tren. A l'estació vam conèixer uns bascos molt simpàtics i vam compartir tuc-tuc per anar a l'hotel. Els carrers del centre de Varanasi són intransitables i dins de nosaltres pensàvem que potser es tractava d'una ciutat més tranquil·la. Quan el conductor ens va convidar a seguir-lo en direcció a l'hotel, vam carregar les motxilles i vam fer una filera darrere d'ell. Ens va portar durant uns minuts per un entramat de carrerons que es comunicaven uns amb altres realment impossibles de memoritzar. Carrers estrets plens de botiguers, vaques i gent que caminava. Tot tipus de desfets i no tant desfets ocupaven el carrer, i com no, els excrements de les immenses vaques. Algunes d'elles havien de fer camí perquè els resultava impossible fer mitja volta per l'estretor del carrer. Finalment vam arribar a l'hotel. Estava junt al riu Ganges i des de la terrassa teníem una bonica vista d'ell. Quan vam lligar l’habitació i vam poder seure a menjar alguna cosa, van entrar una colla de valencians i entre ells la coneguda i boja Neus. Hem vaig alegrar molt de veure-la!
Després de descansar una estona, a mitja tarda vam anar a veure el ritual que fan totes les vesprades al riu Ganges. La gent s'apila a les escalinates del Ghat i els més acomodats econòmicament ho poden fer des de les barques, al mateix riu. La cerimònia està formada per uns càntics i una mena de coreografia que fan amb diferents instruments. Al principi et fa gràcia veure'ls i com la gent es bolca a fer els càntics, palmes i llençar floretes al riu. Però quan va començar a plovisquejar, va ser l'excusa perfecta per marxar cap a l'hotel.

El dia següent ens vam llevar d'hora per poder caminar pel laberíntic Varanasi. Al cap teníem una idea i tant l'Oriol com jo ens vam emportar una grata sorpresa. La primera per la facilitat dels nostres moviments per la ciutat i l'altra per l'amabilitat de la gent que ens vam anar trobant.

Ens va saber greu haver de marxar, però la ruta estava lligada i eixe mateix dia agafàvem un vol cap a Dehra Dun per poder continuar la ruta fins Manali. Però a Dehra Dun ens van eixir els nostres dubtes degut al mal temps i la carretera de Manali a Leh. Ja que aquesta es un port de muntanya i el trajecte son 20 hores amb cotxe, per aquestes raons vam decidir-nos per volar a Leh directament i poder gaudir 15 dies a les muntanyes de l'Himalaya. Així que dit i fet, després de viure un dia de fortes pluges a Dehra Dun, vam agafar un autobús de 7 hores altre cop fins Delhi, per volar cap a Leh.
Aquestes paraules són des de Leh i la veritat vam encertar el nostre destí després de tants dubtes. Estem a altra Índia i demà passat després de celebrar la independència de l'India, començarem amb les rutes i trekkings que et conviden a fer aquestes majestuoses muntanyes.