dilluns, 6 d’agost del 2012

Calor a Jaipur.

Ahir vam arribar a Jaipur, la capital del Rajastan. 25 milions de persones, i alguns altres de vaques, porcs, camells i elefants omplen de vida aquesta ciutat.

Ahir la tarda ens la vam prendre de descans, i vam descobrir una terrasseta al nostre hotel molt agradable on em vaig poder menjar un kebab la mar de bo, i l'Ester un arròs amb pollastre que també estava d'allò més bé, encara que un pèl picant pel paladar de l'Ester.

Avui tocava visites. El Jai (el nostre taxista), ens ha recollit a les 10h per portar-nos al poble d'Amber, per tal de veure el seu fort. És una gran construcció dalt d'un turó, on és típic que els turistes hi pugin amb elefant, però nosaltres hem preferit anar-hi amb cotxe. La veritat, si veus aquests animals pujar camí amunt amb la parella de guiris, l'hindú fotent-li canya a l'elefant i el sol cremant amb tota la fúria, se't treuen les ganes de pagar les 900 rupies.

El fort es veu espectacular des de fora, i la muralla que l'envolta és impressionant. Tot i això, la visita per dins és un mica decepcionant, i més quan avui realment i per primer cop des de que hem arribat, feia una calor asfixiant.

De nou a la capital, hem fet una volta pels famosos basars de roba, l'Ester s'ha comprat uns pantalons bombatxos, i hem tornat a l'hotel perquè ja no podíem aguantar més la calor d'avui.

Ara mateix està caient una bona, ho agraïsc una miqueta, perquè hui ha segut un d'aquell dies que més calor he passat al Rajastan. Oriol ja ha explicat el que hem fet hui, però jo he no puc deixar de dir, com m'ha sorprés la manera com ens hem mogut avui per la ciutat. Fins i tot hem estat capaços de creuar la carretera un parell de cops. Els primers dies a la Índia era impossible no plorar quan veia algun xiquet o xiqueta que es dirigien a nosaltres per demanar-nos diners. Em resultava difícil poder suportar-ho i haver-los de dir que no. Però avui i a mesura que passen els dies, em sorprèn la manera en com ens movem i veiem amb altres ulls aquest país.

Una coseta que no ha dit Oriol, és que aquesta nit hem tingut companyia a l'hora de dormir...;)

Demà deixem l'estat del Rajastan, i ens dirigim cap a Agra on podrem gaudir d'una de les meravelles del món: el Taj Mahal.