dijous, 7 d’agost del 2014

San Juan del Sur

El dimarts vam arribar a San Juan del sur, no sabíem si vindre perquè ens havien dit que era una bombolla yanki, per surfers i gent amb pasta. Però ens quedaven penjats dos dies i vam decidir vindre. Durant el trajecte amb l'autobús, pesat, cansat i calorós. Vam conèixer una parella de valencians, Carlos i Mari.
Ens hem allotjat a l'Hostel Esperanza, regentat per una catalana i un gallec. Bon ambient i bona gent. El primer dia ens va decepcionar força i vam decidir marxar a l'endemà mateix, però a la nit sopant a la terrassa, vam escoltar que el gallec parlava amb una parella sobre les tortugues. Vam fer orella i vam veure que els deia que a la nit d'abans havien vist arribar tortugues a la platja de La Flor. Ens vam quedar un poc mosques i vam decidir anar a preguntar-ho just al dia següent al matí, si ens asseguraven que en podíem veure, ens quedaríem, sinó marxaríem.

Tanmateix ens vam llevar amb la idea de que marxàvem, de fet, teníem les maletes fetes. Però vam sentir que la gent en tornava a parlar, així que tot just haver esmorzat vam anar a preguntar. 1500 tortugues la nit anterior! Buf, ens havíem de quedar per veureu-ho. El tour de l'agència eren 30$ per cap, una pasta...
Al tornar a l'hostal, vam sentir la parella valenciana parlant de llogar una moto per passar el dia visitant platges i a la nit anar a veure les tortugues, així que ens vam acostar cap a ells i parlant, parlant, vam decidir de llogar un cotxe junts i visitar les platges durant el dia, i a la nit: Visitar a les tortugues!
Dit i fet, vam a anar a veure dues agències de lloguer de cotxes. Vam trobar la borde que posava més problemes que solucions per llogar un cotxe, i la simpàtica que tot eren facilitats i ajudes perquè ens sortís ben econòmic. Ens vam quedar amb la simpàtica.
Un cop al cotxe vam pujar a un nen que sortia de l'escola i havia d'anar cap a casa. Tenia 11 anys i estava estudiant per ser guia. Ens va indicar la direcció que havíem de prendre i vam visitar un parell de platges...platges verges, banyades pel pacífic amb onades que anaven més amunt dels nostres caps. Un espectacle de llocs. A l'horitzó vèiem algunes muntanyes, era Costa Rica, un país que queda apuntat a la llista de futuribles.
A les 7 ja feia una hora que era de nit, havia arribat el moment. A la motxilla: aigua, repel·lent de mosquits i un entrepà. A la platja de La Flor ens esperava l'espectacle natural més emocionant que hem vist fins el moment.
Quan vam entrar a la platja ja hi havia algunes tortugues sortint de l'aigua. Ens vam esperar a trobar-ne una que tot just sortís de l'aigua per veure tot el procés. No ens va costar gens. A més vam tenir la sort de que un vigilant de la platja al que vam a anar a preguntar-li coses ens va explicar el tipus de tortugues que hi ha a Nicaragua, com vigilen la posta d'ous i el naixement de les tortugues. A més, quan la tortuga havia trobat el seu lloc i havia fet el forat, cal dir que amb una tècnica molt depurada, el vigilant va obrir un forat per darrera perquè poguéssim veure com la tortuga ponia els ous.
Realment va ser una gran experiència. Veure les tortugues pujant per la platja. Buscant el lloc adequat. Fent el forat. Ponent els ous. Tapant el forat tot compactant la sorra perquè quedés ben protegit. I finalment marxant de la platja on ella mateixa havia nascut, i és que totes les tortugues, ponen els ous allà on elles van néixer. Espectacular.

Avui dia 7 d'agost, hem vingut cap a Ometepe, però això és altre lloc i altra història...