dimarts, 5 d’agost del 2014

Granada i Laguna de Apoyo

Ahir diumenge vam arribar a Granada la principal ciutat colonial de Nicaragua, i la més antiga. Ja que la primera León va ser destruïda per un volcà. Ciutat fundada per Francisco Hernández de Córdoba, per això el nom de les monedes del país (córdobes). Ara compta amb uns 80.000 habitants i està a la vora del llac Cocibolca. El nom del llac es degut al nom del cavall d'un dels primers colons. Quan van arribar els colons al llac, des del costat atlàntic, es pensaven que havien arribat a l'oceà pacífic. La seva sorpresa va ser quan el cavall Cocibolca es va posar a beure aigua del llac, així doncs els colons es van adonar que el que tenien davant era un llac i no un oceà. Aquest llac és tan gran que compta amb 365 illes, una per dia.

Ahir quan vam arribar a Granada no ens va sorprendre gaire, vam veure que era semblant a León o almenys això ens va semblar. Vam anar a cercar el nostre hostal després d'un mogut viatge amb autobús, però amb unes connexions sorprenentment bones. Quan vam deixar les motxilles, vam anar a la cerca d'un lloc per dinar i guiant-nos per la guia vam trobar una pizzeria que ens va sorprendre força.

Després de dinar ens vam refugiar de la calor i vam esperar que es fes una mica més tard. A mitja tarda vam fer una visita amb carro per la ciutat tenint l'oportunitat de veure aquesta magnífica ciutat de la que no teniem gaires esperances. El recorregut va ser molt bonic i ens vam adonar que és una ciutat molt bonica on es poden apreciar molt bé les construccions colonials de l'època.

Vam acabar el dia a l'avinguda més viva de Granada, on vam poder fer unes cerveses i unes tapes, recordant-nos molt a la Granada andalusa. Hi havia força gent, una carrer viu amb músics, gent ballant, gegants i fora nens intentant vendre des de polseres fins a tabac.

Avuí dilluns ens hem llevat ben d'hora i hem anat a comprar-nos l'esmorzar, després hem agafat un autobús per anar a la Laguna de Apoyo, on hem fet un poc el guiri. Ens hem banyat al llac i hem gaudit del llibre que ens acompanya i la tranquil·litat del lloc. Ara mentre escrivim aquestes línies cerquem els altres llocs on es quedarem durant el nostre trajecte. Demà baixem cap a San Juan del Sur i deixem una ciutat ben bonica per visitar.