divendres, 1 d’agost del 2014

Aigües braves i gent tranquil·la "Las Peñitas"

Ahir vam arribar a Las Peñitas, una immensa platja d'ambient pacífic, com l'oceà que la banya però d'aigües braves, ideal pels «surferos».

Vam arribar-hi amb autobús local. Cal dir que estem gratament sorpresos de la facilitat que té el país per moure's amb transport públic. Això sí, l'autobús deu ser dels anys 50, atrotinat per tots costats els seus passatgers suàvem la la gota grossa. Vam tenir l'actuació magistral d'un senyor que ens va distreure tot el viatge, aquí en teniu una petita mostra.

Durant la tarda vam organitzar les activitats del dia d'avui, i ens vam relaxar a la terrasseta de l'hostal, i a la platja, on ja veieu com les gasta aquest oceà «pacífic».

Tot i dormir a l'hostal oasis, mengem al Barca de Oro, ja que treuen uns plats de peix que fan salivera. A més ens ha permès conèixer el Carlos, un noi de l'hostal amb el que hem pogut compartir unes converses molt agradables i ens ha aconsellat per tal que puguem fer el nostre viatge el més interessant possible.

Avui de bon matí hem anat a l'Illa Juan Venado, una zona protegida plena de manglars, ocells i iguanes, i pel que ens han dit també hi ha cocodrils, tot i que no n'hem pogut veure cap.
La ruta ens la fet el senyor Francisco, un humil home amb molta paciència i gran cor. L'acompanyava el seu gos Oso i ens ha fet el viatge més simpàtic, ja que no parava quiet i ben prompte s'ha posat a plorar quan veia que aquella barqueta no s'aturava enlloc.
Durant el trajecte ens ha anat explicat tot allò que veiem i anava parant on creia que podíem treure les millors fotos. En alguns moments jo (Ester) he sentit el pànic de poder veure algun cocodril, i és que alguns dels racons que hem vist hem recordaven a molts dels documentals que et tragues des del sofà de casa. Finalment, hem baixat de la barqueta i hem caminat una estona fins a la platja més gran i bonica que he vist fins ara. La vista es perdia i no veien cap bloc de formigó, sols aigua i sorra que es perdien a la vista.

Després de la visita a l'illa, hem tornat a l'hostal a refrescar-nos. Després de dinar hem fet una mica el gos i a les cinc hem fet una ruta amb cavall per tota la platja. La experiència ha estat dolorida però al mateix temps magnífica. Hem pogut fer un passeig als lloms de Guapo i Chancho que ens han fet gaudir d'una posta de sol magnífica.

Demà tornem cap a León i ens acomiadem d'un lloc meravellós que espere que es conservi tal i com és per molts i molts anys. Gent tranquil·la, honrada i treballadora que treu del seu entorn allò que necessita. Poblet de pescadors i pagesos que gaudeixen de la manera més simple i humil.
Espere tornar-hi algun dia...